NU.nl en AutoWeek lanceren NUauto

NU.nl en AutoWeek lanceren NUauto
NU.nl start met het platform NUauto.  NUauto is een samenwerking tussen NU.nl en AutoWeek, beiden onderdeel van Sanoma, en Marktplaats.

NUauto brengt content rondom autonieuws en mobiliteit. Door het bundelen van de krachten worden met NUauto wekelijks ruim 5 miljoen unieke autorijders en -liefhebbers bereikt. Markplaats zal vanaf de lancering als partner aansluiten. 

De automotive markt is enorm in ontwikkeling. Met de opkomst van private lease, car sharing en autonoom rijden. Er is online veel informatie te vinden, maar deze is vaak versnipperd of wordt enkel betaald aangeboden. NUauto is een overzichtelijke plek waar alle betrouwbare informatie samenkomt en geeft de lezer praktisch hulp en advies bij het kiezen van een nieuwe auto of occasion.

"NU.nl werkt al langer zeer prettig samen met AutoWeek," vertelt Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. "Ik ben heel blij dat we deze samenwerking kunnen intensiveren, zodat we onze bezoekers nog beter op de hoogte kunnen brengen van het laatste autonieuws."
"De kracht van de samenwerking is dat AutoWeek als grootste automedium van Nederland bij al het autonieuws altijd vooraan staat," aldus Damiaan Hage, hoofdredacteur van AutoWeek. "En via NUauto kunnen we daarmee nog sneller een heel groot publiek bereiken."

Unieke samenwerking met Marktplaats
Marktplaats heeft bij uitstek de kennis en expertise in huis om de consument van het juiste advies te voorzien. Een logische match omdat bij beide merken de gebruiker centraal staat. Op NUauto kan dan ook direct het auto-aanbod van Marktplaats worden geraadpleegd.