Met ‘verrijken’ van publicaties wordt bedoeld dat er digitale extra’s worden toegevoegd aan een tekst. Dat kunnen video’s zijn, audiobestanden, animaties en virtual en augmented reality. Omdat foto’s al zo lang worden gebruikt, worden die vaak niet als ‘verrijking’ gezien, terwijl ze dat wel zijn: een manier om door het inzetten van andere middelen dan tekst de impact van die tekst te verhogen.
De term ‘verrijken’ suggereert dat extra audiovisuele elementen toevoegen automatisch waarde voor de lezer toevoegen betekent, maar zo eenvoudig is het niet. Het is alleen zeker dat de kosten toenemen, niet dat de lezer daardoor bereid is om meer te betalen. Een verrijkt product moet écht een hogere waardebeleving bieden om een hogere prijs te rechtvaardigen. Onderzoek dus eerst voor welke toevoegingen de potentiële klant bereid is meer te betalen.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
Longread: publicaties verrijken
Vul hieronder uw e-mailadres in en lees dit artikel gratis. We sturen u dan een link om het artikel te lezen.
Daarnaast ontvang je op werkdagen onze populaire nieuwsbrief.