In marketingkringen is contentmarketing hot. Het betekent dat organisaties door middel van neutrale artikelen, berichten, nieuwtjes of video’s hun klanten ervan proberen te overtuigen dat ze vakkundige en betrouwbare leveranciers zijn. Voor uitgevers betekent het dat er nieuwe concurrenten zijn in de strijd om de aandacht van de lezer of kijker, maar ook dat er een nieuwe markt voor hun expertise is ontstaan. Voor succesvolle contentmarkering is goede samenwerking tussen de marketeer en de uitgever essentieel. Begrip voor elkaars positie en rol is daarbij de basis.
Als andere ondernemingen (die publiceren niet als kernactiviteit hebben) zelf content gaan verspreiden, nemen ze eigenlijk parttime de rol van uitgever op zich. Ze worden dus concurrenten van de gevestigde uitgeverijen (en zendgemachtigden). Alleen hebben ze vaak niet de noodzakelijke vakkennis en ervaring en hanteren ze andere doelstellingen dan uitgevers.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
Longread: Wat is contentmarketing?
Vul hieronder uw e-mailadres in en lees dit artikel gratis. We sturen u dan een link om het artikel te lezen.
Daarnaast ontvang je op werkdagen onze populaire nieuwsbrief.