New Skool Media groeit en introduceert deze zomer online tv

New Skool Media groeit en introduceert deze zomer online tv

Als ‘new kid on the block’ ligt New Skool Media vanzelfsprekend onder een vergrootglas. Toen het FD meldde dat er een verlies werd geboekt vanwege de aankoop van Elsevier en dat oprichter Rob Koghee en Cor Jan Willig een stapje opzij doen, gingen de gesprekken al snel een bepaalde kant op. Vandaar dat de nieuwe CEO van New Skool Media, Erwin van Luit, graag op onze uitnodiging inging voor een gesprek om één en ander eens nader toe te lichten.

Van Luit is van huis uit een marketeer. Hij heeft vooral carrière gemaakt bij Reed Elsevier, waar hij heel wat managementfuncties heeft vervuld. Zijn laatste positie daar was die van managing director van het Elsevier Weekblad-cluster. In die hoedanigheid was hij dan ook betrokken bij de verkoop aan New Skool Media. Van Luit verhuisde mee en werd directeur van ONE Business, de unit waarin de titels van Elsevier Weekblad ondergebracht werden. Op het moment dat Koghee en Willig een stapje opzij deden, werd hij  CEO voor heel New Skool Media, dat naast de eigen titels bestaat uit One Business (het Elsevier cluster) en Columbus (het travel cluster).