GDPR (AVG) geldt ook voor B2B
Een veelvoorkomende – en begrijpelijke – misvatting is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, of GDPR in het Engels) alleen implicaties heeft voor bedrijven die zich op consumenten richten. Business-to-business-organisaties kunnen echter net zo goed te maken hebben met persoonsgegevens.
Op de site van de DDMA worden de vier grootste mythes over de verwerking van persoonsgegevens in B2B-marketing onderuitgehaald.
Mythe 1: De AVG is niet van toepassing op B2B-marketing
Mythe 2: voor het verwerken van persoonsgegevens moet je altijd toestemming vragen
Mythe 3: ZZP’ers kunnen zich niet inschrijven in het Bel-me-niet Register
Mythe 4: de regels voor het sturen van e-mails gelden niet voor B2B
Op de site van de DDMA worden de vier grootste mythes over de verwerking van persoonsgegevens in B2B-marketing onderuitgehaald.
Mythe 1: De AVG is niet van toepassing op B2B-marketing
Mythe 2: voor het verwerken van persoonsgegevens moet je altijd toestemming vragen
Mythe 3: ZZP’ers kunnen zich niet inschrijven in het Bel-me-niet Register
Mythe 4: de regels voor het sturen van e-mails gelden niet voor B2B