Meer voor mannen

Meer voor mannen
Het zit wellicht in de herfstlucht, maar deze weken worden er twee nieuwe, online, titels gelanceerd die zich specifiek zullen richten op mannen: Meneren.nl en Mannenzaken.news.

Opmerkelijk is dat de eerste titel, meneren.nl, verschijnt bij Snippet Media, de uitgever van titels als Saar, Mynd en Me to We. Dit zijn allemaal titels met vrouwen/moeders als doelgroep. Een blik op de foto van de medewerkers op de site van Snippet Media laat 14 vrouwen (sic) zien.
Wat wil Meneren.nl?
Gelouterde mannenbladenmakers Marcel Langedijk en Jan Heemskerk zitten achter de titel, 'voor mannen met een leven'. 
Op meneren.nl maken ze mannen (30-50) wijzer. Over zichzelf, elkaar, vrouwen, lijf en gezondheid, stijl en succes, plus alles wat ze verder leuk en lekker vinden. ​Het motto: "Alle mannen zijn hetzelfde en toch ook niet".  

Mannenzaken.news wordt ook al gemaakt door gelouterde bladenmakers: Mick Boskamp en Willem Schouten, beiden (net als Jan Heemskerk) met een verleden bij Playboy.
Zij willen zich richten op de man van 50 jaar en ouder. "We zijn 50méér mannen, zonder het plusje. Méér wijsheid, méér in staat om daadwerkelijk van dingen te genieten, méér financiële armslag, méér ervaring, méér bewustzijn". Mannenzaken.news is gestut op 3 pijlers: goed nieuws, liefde en van A naar B. Volgens Schouten gaan zij verder waar Meneren stopt.