Eind vorige week presenteerden zowel Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek als MediaMatters een reeks startups en scale-ups aan mediabedrijven en andere belangstellenden. Hoewel de opzet van en de bedoeling achter de evenementen verschilden, gaven ze samen wel een goed beeld van de uitdagingen waarvoor de mediasector staat en de interessante ideeën die veelal kleine en jonge bedrijven bedacht hebben om daarop in te spelen.
De MediaMatters Matchmaking Days hebben tot doel om startups en scale-ups van over de hele wereld in contact te brengen met Nederlandse mediabedrijven en investeerders. Als de match gemaakt is, gaan ze samen verder werken aan de ontwikkeling van hun product of dienst. Voorafgaand aan de presentaties zijn de deelnemers uitgebreid begeleid bij het effectief maken van hun pitch. Dat heeft geholpen. Niet alleen waren de presentaties duidelijk en goed gebracht, ze leidden ook tot 64 gesprekken die nu al tot 34 matches hebben geleid.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
Internationaal werken aan innovatie
Vul hieronder uw e-mailadres in en lees dit artikel gratis. We sturen u dan een link om het artikel te lezen.
Daarnaast ontvang je op werkdagen onze populaire nieuwsbrief.