Hearst neemt G+J Media over
Hearst is overeengekomen Gruner + Jahr Media Nederland over te nemen. Gruner + Jahr Media Nederland geeft gedrukte en digitale edities uit van mediamerken als Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest, alsmede Custom Content en Designer Vintage.
Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines en zullen worden uitgegeven door Hearst Netherlands, dat met merken als Cosmopolitan, ELLE, Esquire en Harper’s BAZAAR 5,5 miljoen mensen bereikt. Dit werd bekendgemaakt door Steven R. Swartz en David Carey, respectievelijk President & CEO en Magazines President van Hearst. De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit en wordt naar verwachting voor het eind van dit jaar afgerond. De voorwaarden zijn niet bekendgemaakt.
Hearst Magazines is de grootste tijdschriftenuitgever in de VS en de grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften wereldwijd, met bijna 300 gedrukte en digitale edities in 31 talen en 75 landen, en dochterondernemingen in volledig eigendom in China, Italië, Japan, Nederland, Spanje, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. In de VS bereikt Hearst Magazines met zijn gedrukte en digitale media maandelijks bijna 123 miljoen lezers en websitebezoekers.
David Carey: "Hearst staat in elke markt en op elk platform bekend om zijn pakkende content, dynamische oplossingen en creatieve programma’s. We zetten in op innovatie en groei door zowel autonome investeringen als overnames, en we verwelkomen de respectabele merken die Gruner + Jahr in Nederland heeft gevestigd en gekoesterd. Ons mondiale netwerk biedt een unieke, flexibele, geschaalde omgeving dwars door merken, platforms en regio’s heen. Dankzij de merken van wereldniveau, die prachtig in onze portefeuille passen en gezaghebbende content bieden in gedrukte en digitale media en door middel van live-evenementen, versterken we met deze overname ons Europese en wereldwijde aanbod aanzienlijk."
Luc van Os, CEO van Hearst Netherlands: "Onze teams zijn erop gebrand de beste content te leveren en voor onze marketeers contextuele integraties te creëren die ons zeer betrokken publiek aanspreken. G+J heeft deze merken op prachtige wijze gemanaged. Ze spelen een belangrijke rol in de culturele dialoog in onze regio. We kijken ernaar uit om de hechte banden die ze hebben gevormd met hun lezerspubliek te maximaliseren en hun gezichtspunten nog verder te ontwikkelen."
Julia Jäkel, CEO Gruner + Jahr: "Met Hearst hebben we een koper gevonden die gelooft in zowel gedrukte als digitale media. We zijn ervan overtuigd dat Hearst de onderneming met succes verder zal ontwikkelen en dat onze Nederlandse activiteiten in goede, verantwoordelijke handen zijn."
Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines en zullen worden uitgegeven door Hearst Netherlands, dat met merken als Cosmopolitan, ELLE, Esquire en Harper’s BAZAAR 5,5 miljoen mensen bereikt. Dit werd bekendgemaakt door Steven R. Swartz en David Carey, respectievelijk President & CEO en Magazines President van Hearst. De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit en wordt naar verwachting voor het eind van dit jaar afgerond. De voorwaarden zijn niet bekendgemaakt.
Hearst Magazines is de grootste tijdschriftenuitgever in de VS en de grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften wereldwijd, met bijna 300 gedrukte en digitale edities in 31 talen en 75 landen, en dochterondernemingen in volledig eigendom in China, Italië, Japan, Nederland, Spanje, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. In de VS bereikt Hearst Magazines met zijn gedrukte en digitale media maandelijks bijna 123 miljoen lezers en websitebezoekers.
David Carey: "Hearst staat in elke markt en op elk platform bekend om zijn pakkende content, dynamische oplossingen en creatieve programma’s. We zetten in op innovatie en groei door zowel autonome investeringen als overnames, en we verwelkomen de respectabele merken die Gruner + Jahr in Nederland heeft gevestigd en gekoesterd. Ons mondiale netwerk biedt een unieke, flexibele, geschaalde omgeving dwars door merken, platforms en regio’s heen. Dankzij de merken van wereldniveau, die prachtig in onze portefeuille passen en gezaghebbende content bieden in gedrukte en digitale media en door middel van live-evenementen, versterken we met deze overname ons Europese en wereldwijde aanbod aanzienlijk."
Luc van Os, CEO van Hearst Netherlands: "Onze teams zijn erop gebrand de beste content te leveren en voor onze marketeers contextuele integraties te creëren die ons zeer betrokken publiek aanspreken. G+J heeft deze merken op prachtige wijze gemanaged. Ze spelen een belangrijke rol in de culturele dialoog in onze regio. We kijken ernaar uit om de hechte banden die ze hebben gevormd met hun lezerspubliek te maximaliseren en hun gezichtspunten nog verder te ontwikkelen."
Julia Jäkel, CEO Gruner + Jahr: "Met Hearst hebben we een koper gevonden die gelooft in zowel gedrukte als digitale media. We zijn ervan overtuigd dat Hearst de onderneming met succes verder zal ontwikkelen en dat onze Nederlandse activiteiten in goede, verantwoordelijke handen zijn."