‘We doen het gewoon zelf !’

‘We doen het gewoon zelf !’

Veel oud-redacteuren en -hoofdredacteuren van vrouwenbladen begonnen afgelopen jaar een eigen titel. Vaak online, want: lekker snel, minder duur, goed meetbaar wat werkt en meteen respons. Maar valt daar ook al serieus geld mee te verdienen?
 
Rake klappen vielen er de afgelopen jaren in de wereld van vrouwen- en lifestylebladen. Sommige tijdschriften gingen te gronde, andere moesten afgeslankt en uitgekleed verder. Je zou er moedeloos van worden als je niet had opgemerkt dat de (oud)redacteuren niet suf geknokt in de touwen bleven hangen. Integendeel: redacteuren, hoofdredacteuren, maar ook freelancers van vrouwentijdschriften hielden kranig stand met een hoofd vol inspirerende ideeën.
Nieuwe initiatieven, veelal online, schieten bij bosjes uit de grond. Bij velen rees de gedachte: ‘waarom doen we het niet zélf?’ Voor het starten van een nieuw magazine is niet meer per se een uitgeefreus nodig die goedkeuring geeft en zijn portemonnee trekt. Jarenlange ervaring met bladen maken en liefde voor het vak bleken een prima basis.