LINDA wint Mercur Mediamerk; Vogue is Magazine van het jaar
In het DeLaMar theater in Amsterdam zijn gisteren dé vakprijzen in de magazine media branche uitgereikt: de Mercurs. Nieuw dit jaar is de Mercur Mediamerk van het Jaar: de hoofdprijs voor een titel die op meerdere platformen opereert vanuit een 360 graden-visie.
De nieuwe prijs werd in de wacht gesleept door LINDA. Magazine van het jaar werd Vogue. Andere prijswinnaars waren onder meer Blendle, Volksrant Magazine en Saar Magazine.
Volledige uitslag Mercurs 2016:
De nieuwe prijs werd in de wacht gesleept door LINDA. Magazine van het jaar werd Vogue. Andere prijswinnaars waren onder meer Blendle, Volksrant Magazine en Saar Magazine.
Volledige uitslag Mercurs 2016:
- Mediamerk van het Jaar LINDA. (Mood for Magazines)
- Magazine van het Jaar Vogue (G+J Media)
- Lancering van het Jaar Saar Magazine (Snippet Media)
- Hoofdredacteur van het Jaar Anne Marije de Vries Lentsch (Cosmopolitan/ Hearst Netherlands)
- Merkinnovatie van het Jaar LINDA.tv (LINDA./Mood for Magazines)
- Artdirection van het Jaar Volkskrant Magazine (de Persgroep Nederland)
- Reportage van het Jaar One World: Seks, spionnen & soldaten (Stichting NCDO)
- Marketingactie van het Jaar Kek Mama: Actie #ZonZeeStress (Sanoma Media Netherlands)
- BeLOFte van het Jaar Pieter Zwart (Voetbal International/WPG Media)
- Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines Blendle
- Tijdschriftenretailer van het Jaar Bruna Gorinchem