LINDA wint Mercur Mediamerk; Vogue is Magazine van het jaar

LINDA wint Mercur Mediamerk; Vogue is Magazine van het jaar
In het DeLaMar theater in Amsterdam zijn gisteren dé vakprijzen in de magazine media branche uitgereikt: de Mercurs. Nieuw dit jaar is de Mercur Mediamerk van het Jaar: de hoofdprijs voor een titel die op meerdere platformen opereert vanuit een 360 graden-visie.

De nieuwe prijs werd in de wacht gesleept door LINDA. Magazine van het jaar werd Vogue. Andere prijswinnaars waren onder meer Blendle, Volksrant Magazine en Saar Magazine.

Volledige uitslag Mercurs 2016:
  • Mediamerk van het Jaar LINDA. (Mood for Magazines)
  • Magazine van het Jaar Vogue (G+J Media)
  • Lancering van het Jaar Saar Magazine (Snippet Media)
  • Hoofdredacteur van het Jaar Anne Marije de Vries Lentsch (Cosmopolitan/ Hearst Netherlands)
  • Merkinnovatie van het Jaar LINDA.tv (LINDA./Mood for Magazines)
  • Artdirection van het Jaar Volkskrant Magazine (de Persgroep Nederland)
  • Reportage van het Jaar One World: Seks, spionnen & soldaten (Stichting NCDO)
  • Marketingactie van het Jaar Kek Mama: Actie #ZonZeeStress (Sanoma Media Netherlands)
  • BeLOFte van het Jaar Pieter Zwart (Voetbal International/WPG Media)
  • Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines Blendle
  • Tijdschriftenretailer van het Jaar Bruna Gorinchem