‘Mooie verhalen vertellen blijft altijd werken’

‘Mooie verhalen vertellen blijft altijd werken’

De podcast staat weer volop in de schijnwerpers en ook radio is nog springlevend. Er wordt nog steeds geluisterd in een wereld waarin beeld steeds belangrijker wordt. Wel verplaatst radio zich steeds meer van de FM-radio naar online luisteren. Via podcasts krijgen luisteraars meer ruimte om individuele keuzes te maken over wat zij op welk moment willen horen.
 
Netflix, bingewatchen, vloggers, YouTube, digitale tv. In een wereld waarin alles steeds meer om beeld lijkt te draaien, zou je je kunnen afvragen of er nog wel eens iemand behaaglijk naar de radio zit te luisteren. Audio-liefhebbers zullen bij deze zinnen waarschijnlijk verontwaardigd overeind komen. Want ja, naar de radio wordt nog steeds veel geluisterd. Oók door jongeren. Misschien niet meer jaren vijftig-achtig met het oor tegen een krakende luidspreker, maar steeds vaker op een smartphone of tablet met een goede koptelefoon. Ook de autoradio is nog altijd erg populair.