Vooral bedrijven en overheden publiceren interactieve magazines. De meeste uitgevers van papieren tijdschriften zetten hooguit hun pdf’jes online, terwijl er veel meer mogelijk is.
Pionier op het gebied van digitale magazines was Bol.com. Het magazine Bomvol startte in 2007 en was bijzonder omdat de video’s die erin zaten speciaal voor het blad werden geproduceerd. Ook de fotografie was van hoog niveau. Na twee jaar kwam er een einde aan, maar andere bedrijven namen het stokje over. Een goed voorbeeld is KLM. De luchtvaartmaatschappij brengt sinds 2009 acht keer per jaar iFly Magazine uit in meerdere talen. Iedere editie bestaat uit meerdere pagina’s waar de lezer doorheen bladert. Naast tekst is er fotografie, video en (achtergrond)muziek.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
Het digitale magazine is een genre op zich
Vul hieronder uw e-mailadres in en lees dit artikel gratis. We sturen u dan een link om het artikel te lezen.
Daarnaast ontvang je op werkdagen onze populaire nieuwsbrief.