Uitgeverij met eigen reclamebureau
Wayne Parker Kent is de grootste online-uitgever van Nederland, met titels als NSMBL.nl voor de mode- en designliefhebber, het vrouwenplatform Famme en Culy.nl voor de culinaire fanaat. WPK heeft nu, naast de uitgeverij, een apart reclamebureau opgericht: The Agency. Mark Schoones, Creative Lead van WPK vertelt waarom.
Schoones: ‘We merkten dat Wayne Parker Kent in de markt toch voornamelijk als een mediapartij werd gezien. Merken klopten op onze deur wegens ons bereik en de hechte band die we onderhouden met diverse doelgroepen. Het resultaat was dat onze titels in kant-en-klare campagnes werden gefietst die vaak niet aansloten bij de wensen en interesses van onze doelgroepen.'
Vaak adviseerden we klanten om dingen te veranderen in hun communicatie. En dat advies voerden wij dan desgewenst uit. Dat liep allemaal dusdanig lekker dat we steeds meer vraag kregen naar kant-en-klare, creatieve reclameconcepten: ideeën die verder gaan dan een contentserie op een van onze titels. In principe werden we in een reclamebureau-rol gevormd door de wensen in de markt. Een jasje dat ons prima past, overigens.’
Schoones: ‘We merkten dat Wayne Parker Kent in de markt toch voornamelijk als een mediapartij werd gezien. Merken klopten op onze deur wegens ons bereik en de hechte band die we onderhouden met diverse doelgroepen. Het resultaat was dat onze titels in kant-en-klare campagnes werden gefietst die vaak niet aansloten bij de wensen en interesses van onze doelgroepen.'
Vaak adviseerden we klanten om dingen te veranderen in hun communicatie. En dat advies voerden wij dan desgewenst uit. Dat liep allemaal dusdanig lekker dat we steeds meer vraag kregen naar kant-en-klare, creatieve reclameconcepten: ideeën die verder gaan dan een contentserie op een van onze titels. In principe werden we in een reclamebureau-rol gevormd door de wensen in de markt. Een jasje dat ons prima past, overigens.’