Braziliaanse e-books met een Hollands hart
In Brazilië is digitaal lezen een enorme groeimarkt. Zowel uitgevers, selfpublishers, boekhandelaren als de lezers zien toekomst in online uitgeven. Biblio Mundi faciliteert voor veel online boekwinkels en uitgeverijen niet alleen het verkoop- en marketing-, maar ook het publicatieproces. Voor het laatste gebruiken ze een systeem van Nederlandse makelij.
Van oudsher zijn de mensen achter Biblio Mundi actief in de detailhandel. Ze ontwikkelen, bouwen en exploiteren winkelcentra. Raphael Secchin van Biblio Mundi: ‘We merkten dat klanten steeds meer online gingen kopen, dus zijn we de klant gevolgd en hebben we online winkelcentra opgezet, waarin heel verschillende retailers naast elkaar een webshop hebben. Toen zagen we dat er in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk steeds meer boeken online verkocht werden. Brazilië loopt in e-commerce doorgaans een jaar of vier achter op die landen, dus door naar die markten te kijken wisten we wat er aan ging komen. We konden van de grote internationale online boekhandels leren voordat die in ons land actief werden. Grote spelers als Amazon en Kobo hadden nog geen dominante positie op de Braziliaanse en Portugese markt, dus wij zagen daar kansen.’
Van oudsher zijn de mensen achter Biblio Mundi actief in de detailhandel. Ze ontwikkelen, bouwen en exploiteren winkelcentra. Raphael Secchin van Biblio Mundi: ‘We merkten dat klanten steeds meer online gingen kopen, dus zijn we de klant gevolgd en hebben we online winkelcentra opgezet, waarin heel verschillende retailers naast elkaar een webshop hebben. Toen zagen we dat er in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk steeds meer boeken online verkocht werden. Brazilië loopt in e-commerce doorgaans een jaar of vier achter op die landen, dus door naar die markten te kijken wisten we wat er aan ging komen. We konden van de grote internationale online boekhandels leren voordat die in ons land actief werden. Grote spelers als Amazon en Kobo hadden nog geen dominante positie op de Braziliaanse en Portugese markt, dus wij zagen daar kansen.’