Nominaties Mercurs bekend
Vier in de race voor Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
Wie volgt Thomas Hendriks op als Hoofdredacteur van het Jaar? Genomineerd zijn: Sanne Groot Koerkamp (Glamour): Marc van der Linden (Weekend, Royalty, De Oranjes); Karin Swerink (Vogue) en Hilde Tholen (Ouders van Nu).
De nieuwe prijs voor talent, de Mercur BeLOFte van het Jaar, heeft eveneens vier genomineerden. Robert Boon (online & ecommerce manager Kids & Teens - Sanoma Media Nederland), Marjolijn Hoffmans (marketing manager Donald Duck), Suzanne Pronk (hoofdredacteur Jamie Magazine) en Renee Bijlsma, (coördinator projectredactie Libelle).
Nieuwkomers voor Aldipress Mercur Lancering van het Jaar
Goed voor het vak, het afgelopen jaar waren er aardig wat nieuwkomers! Genomineerd zijn: Maximum Speed Magazine (Sport International), Naar School (Sanoma Media Nederland) en Vogue Man (G+J Media).
Kijken en lezen
Drie nominaties gaan op voor de Mercur Artdirection van het Jaar: ELLE Eten, Harper’s Bazaar en Libelle.
De jury heeft flink wat reportages gelezen en er vier gekozen in de categorie Mercur Reportage van het Jaar: OneWorld ‘Enkele reis Nederland’; HP/De Tijd ‘Joost Zwagerman: het laatste Interview’; Opzij ‘Kwaliteitsonderzoek naar IVF-behandelingen’ en Vrij Nederland ‘We hebben een heleboel nieuwe vrienden opeens he’.
Mercur Merkinnovatie & Mercur Marketingactie van het Jaar
Inventiviteit wordt beloond in deze twee spannende categorieën. Voor de Mercur Merkinnovatie van het Jaar zijn gekozen: Donald Duck ‘Ducktypen’; Ouders van Nu ‘KIJK Ouders van Nu’; OneWorld ‘DataAtlas’ en Quest Test Nederland.
Voor de Mercur Marketingactie van het Jaar zijn genomineerd: De Viva 400 Awards; Glamour Health Challenge; Ouders van Nu Papa-petitie en de Donald Duck Van Gogh-actie.
De winnaars in deze categorieën plus de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines worden 9 december bekend gemaakt, tijdens de Club Mercurs 2015 avond in De Marktkantine, Amsterdam.
Aldipress sponsor Mercur Lancering van het Jaar
Zonder sponsors geen Mercurs. Ook dit jaar sponsort Aldipress de Mercur Lancering van het Jaar. “Deze Mercur onderstreept nog maar eens het belang van vernieuwing in magazines land”, aldus Stefan Hutten, managing director. “Stilzitten is dodelijk. Het is fascinerend te zien hoe bijvoorbeeld digitale kanalen slim worden ingezet ter versterking van het papieren tijdschrift. Als Aldipress zitten we ook niet stil. Wij zijn continu met retailers aan de slag om de categorie attractief te houden. Een belangrijke voorwaarde voor het kunnen behouden van onze efficiënt ingerichte keten. Deze is echt uniek in zijn soort en dat mogen we best koesteren.”
Dwarsdenkers & Friskijkers
inct.spiratie 2015: het uitgeverscongres van Nederland
Aanmelden & meer info: www.inctspiratie.nl