Quest hergebruikt content voor bedrijven: Request

Quest hergebruikt content voor bedrijven: Request


Content wordt bereikbaar
Quest is volledig eigendom van G+J Media, waar ook National Geographic Magazine, Glamour, JAN en Vogue worden gemaakt. CEO Eric Blok: ‘Wij ervaren een groeiende vraag naar partnerships waarbij Quest content levert. Dat is ook niet zo gek, want met elke editie van Quest bereiken we gemiddeld ruim een miljoen mensen. Met het lanceren van Request maken we het gebruik van deze sterke content toegankelijker en binnen het bereik van ieders marketingstrategie of communicatieplan.’

Regie ligt bij de redactie
Voorlopig kunnen externe partijen nog niet zelf zoeken in het archief van Quest. Geïnteresseerden laten via quest.nl/request weten naar welke content ze op zoek zijn en voor welk doeleinde. Ze ontvangen dan een voorstel. Hendriks: ‘We vinden het belangrijk dat we als redactie betrokken zijn bij de selectie van artikelen, wij weten immers het best wat er allemaal in te vinden is. Daarnaast vinden we het belangrijk persoonlijk contact te hebben met partijen die onze content gaan gebruiken, zodat we de content eventueel ook kunnen aanpassen aan een specifieke doelgroep of bepaalde wensen.’

Request is niet voor iedereen
Lezers vragen vaak aan Quest in welke editie een bepaald onderwerp werd behandeld. Hendriks: ‘Vaak zijn dat scholieren die een werkstuk gaan schrijven. We helpen ze graag persoonlijk verder. Om ons archief voor hen en andere consumenten toegankelijk te maken, ligt een ander plan op de plank. Wel moedigen we scholen en andere educatieve instellingen aan Request eens te overwegen. We weten dat artikelen uit Quest op veel scholen gebruikt worden ter ondersteuning van het bestaande lesmateriaal.’
 


Dwarsdenkers & Friskijkers
inct.spiratie 2015: het uitgeverscongres van Nederland

Aanmelden & meer info: www.inctspiratie.nl