Wat is het nut van cross device tracking voor uitgevers?

Wat is het nut van cross device tracking voor uitgevers?

Cross device tracking is een persoon volgen op alle apparaten die hij of zij gebruikt. Omdat mensen de ene keer een telefoon gebruiken om het internet te bezoeken, een andere keer een pc, laptop of tablet, en daarvoor ook nog verschillende aansluitpunten (ip-adressen) gebruiken, krijg je een incompleet beeld van iemand als je hem of haar op slechts een van de apparaten volgt.

Hoe meer je over iemand weet, hoe gerichter de aanbiedingen die je als adverteerder of verkoper kunt doen. Daardoor wek je minder irritatie wordt de kans op een conversie (verkoop) groter.


Sinds enkele decennia wordt het cookie gebruikt om bezoekers van websites te identificeren. De techniek is in de loop der jaren zo verfijnd dat het mogelijk is om bijna alle acties die iemand op het internet doet te volgen. Maar dan moet diegene wel steeds dezelfde browser op hetzelfde apparaat gebruiken: het cookie wordt op de harde schijf geplaatst en is niet toegankelijk als iemand een ander apparaat gebruikt, tenzij hij of zij zich daar weer kenbaar maakt.