Wiley gebruikt Dummies-reeks voor content marketing

Wiley gebruikt Dummies-reeks voor content marketing

Contentmarketing biedt veel mogelijkheden voor uitgevers, vinden ze bij de Amerikaanse uitgeverij Wiley’s. Marketeers weten vaak dat ze iets met content marketing willen doen, maar niet hoe ze aan de juiste content komen en hoe ze daarmee hun publiek kunnen bereiken. Een uitgeverij heeft al die kennis wel in huis. Wiley’s gebruikt zijn Dummies-reeks om bedrijven te laten tonen dat ze expertise in huis hebben en daarmee hun potentiële klanten te overtuigen van hun vakmanschap, liet het bedrijf aan Publishing Perspectives weten.

Het mooie aan de Dummies reeks is dat zo goed als elk onderwerp erin past, van gitaar leren spelen tot content marketing. In totaal zijn er nu zo’n 1800 titels beschikbaar. Maar nu is het boek niet meer de belangrijkste vorm: dat is online. Waar het voorheen vanzelfsprekend was om een Dummies-boek te zoeken in de boekhandel als je iets wilde bijleren, moet er nu een Dummies-titel bovenaan de Google-resultaten verschijnen van iedereen die een vraag heeft over hoe iets moet. De boeken zijn daarvoor omgewerkt tot ruim 60.00 losse artikelen die op de site dummies.com zijn te raadplegen.