Niet naast elkaar maar samen

Niet naast elkaar maar samen

De nieuwsrubriek is uit het tijdschrift verdwenen, omdat het nieuws op het internet sneller reist. Daarvoor in de plaats zijn er meer langere artikelen op papier verschenen, omdat de aandacht bij digitaal al gauw wordt afgeleid door piepende apps. De uitgeefwereld reageert dus al duidelijk op de speciale mogelijkheden en uitdagingen die papier en digitaal bieden. Er is nog wel verfijning mogelijk.
 

Door voor ieder bericht het juiste medium te kiezen of, andersom, op ieder medium het juiste type bericht te plaatsen, verhoog je de impact van de artikelen en verbeter je de uitstraling van je titel.

De leden van de doelgroep vallen niet samen met het medium: op het ene moment zitten ze op het werk en bekijken tussen het werken door even snel de site om te zien of er nog een nieuwtje is. Een paar uur later zit hij of zij thuis op de bank of in de tuin met een papieren uitgave en neemt uitgebreid de tijd voor achtergrondbespiegelingen.
Omdat in beide gevallen het medium aansluit bij het type artikel, sluit het ook aan op de omstandigheden waarin het wordt geconsumeerd. En zijn er twee momenten, op het werk en in de tuin, waarop er contact is met de doelgroepen en in beide gevallen heeft het medium de beste eigenschappen voor dat moment.