Icontact introduceert innovatieve nieuwe release BooXtream social drm

Icontact introduceert innovatieve nieuwe release BooXtream social drm


Op de Buchmesse wordt het BooXtream Dashboard geïntroduceerd, een nieuwe tool die het gebruik van BooXtream mogelijk maakt voor uitgevers die BooXream willen gebruiken zonder een koppeling te bouwen. Met het Dashboard kunnen uitgevers met enkele muisklikken een recensie- of vooruitleesexemplaar van een eboek beveiligen en opsturen naar een paar (of een paar duizend) relaties. Ook kunnen bedrijven, stichtingen en verengingen hun professionele publicaties met BooXtream in één handeling personaliseren, beveiligen en versturen aan hun relaties of leden. Het Dashboard vereist geen programmeerkennis of koppeling met een webwinkel en is door iedereen te gebruiken.

Een minstens zo innovatieve ontwikkeling is de ondersteuning van het Kindle KF8 eboek-formaat, zodat gewatermerkte en gepersonaliseerde eboeken direct geschikt zijn om op een Kindle ereader te lezen. Daarmee kan een uitgever die (nog) niet met Amazon in zee wil toch eboeken leveren aan iedere consument met een Kindle.
Door de bundeling met de vorig jaar gelanceerde eboeken repository (centrale database) en het distributie platform maken deze nieuwe functies BooXtream tot het meest krachtige en flexibele watermerk- en personalisatieplatform van dit moment.

BooXtream is voor het tweede achtereenvolgende jaar op de Buchmesse in Frankfurt te vinden. Niet bij de Nederlandse uitgevers in hal 5, maar tussen de Engelsen en Amerikanen in hal 8, bij het Hot Spot Digital Innovation. Zakelijk directeur Huub van de Pol zegt hierover: “Vorig jaar hadden we onze eerste buitenlandse beurs op de London Book Fair en dat was een groot succes. Toen was de stap naar Frankfurt niet zo groot meer. In 2013 heeft ons dat een aantal internationale klanten opgeleverd, zoals de grootste Noorse uitgever Cappelen Damm, die hun eigen watermerk inruilde voor onze technologie.”

In 2014 was BooXtream ook weer op de London Book Fair en – als enige Nederlandse bedrijf – op de Book Expo America (BEA) in New York. Mike van Thiel, International Business Development Manager bij BooXtream: “Amerika is een van onze groeimarkten. Het is daar een stuk moeilijker om uitgevers te overtuigen te kiezen voor het watermerken van hun eboeken omdat het gesloten ecosysteem van Amazon daar zo’n enorm grote rol speelt. Maar de recente strubbelingen tussen Hachette en Amazon laten zien dat uitgevers daar toch aan het nadenken zijn om (ook) direct aan de consument te gaan leveren. Direct to consumer, D2C, is dan ook een van de trends waar wij met onze technologie op inspelen.”
 

 

inct.spiratie 2014

Het congres voor marketeers en uitgevers

8 topsprekers over marketing & sales in de uitgeverij

Meer info & aanmelden