NRC gaat webshop vernieuwen

NRC gaat webshop vernieuwen


Redkiwi directeur Jasper Verbunt: ‘We zijn er supertrots op dat we de pitch gewonnen hebben. Voor ons is dit de grootste webshop-opdracht in ons tienjarige bestaan.’ Van der Hoeven is ook tevreden: ‘Redkiwi heeft zowel veel ervaring met Magento als met het aanbrengen van koppelingen tussen de shop en diverse databases. Beide punten zijn heel belangrijk voor ons, net als een enthousiast team dat openstaat voor feedback.’

Vaste achterban
NRC stemt keuzes betreffende de webshop compleet af op haar doelgroep. Van der Hoeven: ‘Wij hebben een vaste achterban van lezers en op die groep richten we ons met de webshop. De uitstraling van de nieuwe shop komt precies in lijn te liggen met de uitstraling en het gevoel van de krant. Daarnaast zijn sturingsmechanismen voor ons heel belangrijk.’

Verleiden met loyalty tools
Davey Visser, projectmanager bij Redkiwi: ‘’NRC heeft straks verschillende tools in handen om mensen te verleiden steeds weer terug te komen in de shop. Bijvoorbeeld met een puntensysteem, via product reviews en via e-mails. Daarbij is het ook mogelijk om klanten gesegmenteerd te benaderen. Verder zorgen sharing tools dat bezoekers via mail en social media aankopen kunnen delen en dat ze vrienden kunnen uitnodigen om de shop te bezoeken. Doordat het systeem bovendien uitgebreide mogelijkheden biedt om testen uit te voeren en rapportages te genereren, heeft NRC straks veel aanknopingspunten om content gericht in te zetten en om acties bij te sturen.’

Conversie-optimalisatie
De website wordt dit najaar opgevelerd, maar de samenwerking stopt dan niet. Verbunt: ‘In fase 2 gaan we eventuele bottlenecks aanpakken en blijven we constant tunen, tweaken en verbeteren.’
 

 

inct.spiratie 2014

Het congres voor marketeers en uitgevers

8 topsprekers over marketing & sales in de uitgeverij

Meer info & aanmelden