Kunstenaars gaan nieuwe boekconcepten bedenken
De kunstenaars verkennen verschillende thema’s binnen de boekenbranche, waaronder het karakter van print, de boekproductie in het digitale tijdperk en de democratisering van print.
Brenda Van Camp, Chief Marketing Officer bij Blurb: “Bij boeken draait het niet alleen om het verhaal en de tekstuele inhoud, maar ook om de vorm van het boek en wat deze bijdraagt aan de inhoud van het boek. Wij zijn dan ook erg enthousiast dat we met ‘Unbinding the Book’ kunstenaars de mogelijkheid geven het boek als medium zowel op conceptuele als in praktische vorm opnieuw te ontdekken. Zo hopen we de vooroordelen over wat een boek hoort te zijn te veranderen.”
Ben James, Creative Director bij Jotta: “Elke betrokken kunstenaar benadert het medium vanuit een uniek perspectief. Ze laten daarmee elk op hun eigen manier het belang en de relevantie van print zien in het digitale tijdperk.”
Wereldwijd project
De kunstenaars die betrokken zijn bij dit project komen vanuit de hele wereld. Deelnemers zijn onder meer Helen Schell, die een boek van licht reactief materiaal over de maan maakt, Kate Morrell, die een digital re-make maakt van het werk van de Nederlander Prof Dr George van den Bergh. Van het gebruik van thermisch papier, tot een boek dat ook dienst doet als radio. Door middel van creatief gebruik van materialen, tekst en beeld krijgt het traditionele boek een nieuwe invulling en wordt er een nieuwe standaard voor illustrated storytelling gezet.
Het creatieve proces van elk kunstwerk en elke artiest wordt vastgelegd op de website van Unbinding the Book en is te volgen via #Unbindingthebook op Twitter.
Kom nu naar inct.spiratie 2014
Het congres voor uitgevers en marketeers!
8 topspreker over marketing & sales in de uitgeefbranche
tot 19 september korting voor vroege vogels