Met de Wet Van Dam (december 2011) is een einde gekomen aan de stilzwijgende verlenging van abonnementen. Consumenten kunnen nu per drie maanden hun kranten of tijdschriftabonnement opzeggen. Wat houdt de wet precies in en wat betekent het in de praktijk voor uitgevers?
De stilzwijgende verlenging van abonnementen wekte bij consumenten veel irritatie op. Wie net te laat was met het opzeggen van een abonnement zat er meteen weer een jaar aan vast. Dat is veranderd met de Wet Van Dam.
De maximale duur van abonnementen blijft hetzelfde, maar de opzegtermijn is gewijzigd. In de wet staat geen maximale abonnementsduur, maar de aanbieder moet er wel rekening mee houden dat hij de consument een voordeel biedt voor zijn loyaliteit ontvangt, bijvoorbeeld een korting of een cadeau.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
De abonnementenwet
Vul hieronder uw e-mailadres in en lees dit artikel gratis. We sturen u dan een link om het artikel te lezen.
Daarnaast ontvang je op werkdagen onze populaire nieuwsbrief.