Herman Struijlaart volgt Geneviève Waldmann op

Herman Struijlaart volgt Geneviève Waldmann op


Herman Struijlaart is sinds 1 augustus 2006 directeur van Van Dale Uitgevers. Hij presenteerde er na zijn aantreden een nieuw strategisch plan, ontwikkeld met de medewerkers en na 'klantsafari's'. Onder zijn leiding investeerde Van Dale in online, bracht focus aan in zijn portfolio, introduceerde een nieuwe huisstijl, en startte met twee andere marktpartijen taaltrainingen en een vertaalbureau op.

Maurice Kneppers is een veelzijdig en ervaren (marketing)manager en speelde een prominente rol in het veranderingsproces dat Van Dale Uitgevers doormaakte.

Bert Endedijk, directeur VBK|media: "Wij zijn blij de vacature die is ontstaan door het vertrek van Geneviève Waldman naar Luitingh-Sijthoff op deze wijze te kunnen invullen. Herman kent de uitgeverijsector en ons bedrijf goed en heeft bewezen veranderingsprocessen goed te kunnen leiden. Hij wordt door de medewerkers van Van Dale Uitgevers erg gewaardeerd. Dat laatste geldt in niet mindere mate voor Maurice Kneppers. Met deze benoemingen is het management van VBK|media weer compleet."

Herman Struijlaart: "Ik heb er gewoon heel veel zin in. Steeds opnieuw een antwoord vinden op ontwikkelingen in de markt en bij de klant blijft geweldig. En intern is het een mooie uitdaging om tussen alle medewerkers van verschillende komaf (De Fontein|Tirion en Kosmos) weer een eenheid te creëren."

Maurice Kneppers: "Ik kijk ernaar uit om Van Dale Uitgevers, samen met de medewerkers, verder te brengen naar een digitale/crossmediale uitgeverij. Onze markt verandert snel maar ik weet zeker dat Van Dale Uitgevers door de kracht van het merk én de mogelijkheden die dat biedt bij de introductie van nieuwe diensten een prima positie weet te behouden."