Boek.be roept Ombudsdienst in het leven

Boek.be roept Ombudsdienst in het leven


Concreet wil Boek.be met de Ombudsdienst de relaties tussen professionele boekenvakkers verbeteren door conflicten in het boekenvak op een snelle, neutrale en voor alle partijen aanvaardbare manier (proberen) op te lossen of daarin op verzoek van partijen te bemiddelen. Daarnaast is het de bedoeling om een impliciete gedragscode te expliciteren, i.e. van concrete gevallen tot abstracte maar heldere richtsnoeren komen. Tot slot zullen conflicten in het boekenvak worden omgezet in positieve en proactieve adviezen en aanbevelingen waar de hele sector baat bij heeft.

De Ombudsdienst van Boek.be wordt bemand door Hilde Geerinck, een boekenvakker die van vele markten thuis is. Zij zal de vragen steeds persoonlijk beantwoorden en zoekt indien nodig advies of oplossingen bij experten. Boek.be neemt de vergoeding van de ombudsvrouw op zich; bemiddelingsopdrachten gebeuren tegen betaling.