Van den Ende & Deitmers neemt belang in Improve Digital

Van den Ende & Deitmers neemt belang in Improve Digital


Improve Digital werd begin 2008 opgericht door de huidige directeuren Janneke Niessen (mede-oprichtster en voormalig directielid DQ&A) en Joëlle Frijters (voormalig Head of Microsoft Media Networks (MMN) EMEA). Het bedrijf houdt hoofdkantoor in Amsterdam en heeft verkoopkantoren in London, Hamburg, München, Parijs en Madrid.
De automatisering van de handel in advertentieruimtes neemt in hoog tempo toe. De meeste technologieën richten zich primair op de inkopende partijen, waaronder adverteerders en media bureaus. Improve Digital richt zich met haar service echter in eerste instantie op uitgevers en biedt hen oplossingen om de opbrengsten van hun advertentieposities te verhogen.

In 2011 wordt een forse groei van de Europese Internet advertentiemarkt verwacht tot een omvang van Euro 20 miljard en van de display-advertentiemarkt in het bijzonder (Euro8 miljard). Dit deel van de markt wordt voor 2014 geschat op Euro 12 miljard aan omzet, voornamelijk als gevolg van de tendens dat traditionele advertentiebudgetten sterk naar Internet verschuiven en in enkele Europese landen al de bestedingen op televisie zijn gepasseerd. Joëlle Frijters; CEO Improve Digital: "De middelen en het netwerk van Van den Ende & Deitmers geven ons de mogelijkheid verder te investeren in de technologie. Daarnaast zullen we door deze investering in staat zijn onze marktpositie in enkele Europese landen te versterken.

Martijn Hamann, partner bij Van den Ende & Deitmers: "Het team van Improve Digital onder leiding van Janneke Niessen en Joëlle Frijters staat garant voor technologische innovatie en expansie binnen het Europese Internet landschap. Wij delen hun geloof in de mogelijkheden voor automatisering van online media. De service van Improve Digital in combinatie met de internationaal erkende expertise en ondernemersspirit biedt een mooie uitgangspositie om gezamenlijk de groeistrategie verder vorm te geven in Europa."