MotoMedia breidt online netwerk flink uit

MotoMedia breidt online netwerk flink uit


Jeroen Rutte, General Manager van Motomedia: "Door de omvang van het netwerk en het ontwikkelen van creatieve maatwerkoplossingen, is Motomedia in ruim drie jaar uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de online automotive branche. De 13 titels dekken vrijwel alle aspecten van autobezit en –gebruik, autonieuws, autosport en mobiliteit. Voor campagnes werkt Motomedia als strategisch en creatief partner, van concept tot de inzet van (social) media, meestal intensief samen met reclame- en mediabureaus."

Audience targeting
Ruim 90% van de 4 miljoen bezoekers van het Motomedia netwerk is in het bezit van een auto. Met de 13 titels kan meer dan de helft van autorijdend Nederland bereikt worden. Adverteerders kunnen op basis van umfeld en surfgedrag op specifieke doelgroepen inzoomen. Zo is het nu ook mogelijk om consumenten te selecteren op basis van merkvoorkeur, aankoopintentie en socio-demografische kenmerken.

GPUpdate.net: online autosport platform
GPUpdate is in Nederland het grootste online platform voor auto- en motorsport.
GPUpdate is in 1998 gestart en brengt dagelijks het laatste nieuws, foto’s, video’s
en uitslagen van raceklasses als de Formule 1, GP2 en MotoGP. De eigen redactie
voorziet ook persbureaus, TV-zenders, websites en dagbladen van nieuwscontent. De website is in zes talen beschikbaar en realiseert in Nederland een maandbereik van ruim 500.000 unieke bezoekers.

Rijtesten.nl: onafhankelijke autotesten
Sinds de oprichting in 2005 is Rijtesten.nl uitgegroeid tot een van de grotere sites
op het gebied van onafhankelijke autotesten. Van nieuwe, gangbare automodellen
worden voor een breed publiek rijtestverslagen gemaakt. De meeste bezoekers komen via zoekmachines binnen en zijn consumenten die zich oriënteren op de aanschaf of lease van een auto. Maandelijks vinden 75.000 unieke bezoekers hun weg naar de website.