Sanoma Media neemt Hemels Publishers over
Hemels onderscheidt zich van andere customer media bedrijven doordat ze sterk zijn in de segmentatie van de bladen die ze voor haar opdrachtgevers maken. De meerwaarde voor Sanoma ligt met name in de synergie die ontstaat door de kennis en expertise van Hemels op het gebied van customer media en de digitale media expertise die Sanoma daaraan toevoegt. Het totaalpakket binnen dit marktsegment wordt op deze manier nog aantrekkelijker waardoor marktaandeel in het customer media segment versnelde groei zou moeten kunnen realiseren.
Henk Scheenstra, COO Sanoma Media: "Hemels is een sterke marktpartij met een prachtig breed portfolio. Ze hebben bewezen dat ze in staat zijn om langdurige relaties met hun klanten op te bouwen. Ook zijn ze expert in het maken van loyalty bladen voor merken zoals Mercedes-Benz, KLM, UWV en Kamer van Koophandel. Dit en het feit dat ze in staat zijn om redactionele inhoud naar doelgroepen te segmenteren is uniek in de markt. Vanuit Sanoma voegen we hier onze eigen actiematige customer media expertise en digitale kennis aan toe. Zo bundelen we optimaal onze krachten en zijn we in staat om crossmediale customer media activiteiten aan te bieden."
Jeroen Hemels, algemeen directeur Hemels Publishers: "Directe communicatie naar relaties wordt steeds belangrijker voor merken. Hierdoor groeit de customer media markt erg snel. Naast printmedia gaan digitale media een steeds grotere rol spelen. Sanoma heeft deze expertise in huis en stelt Hemels in staat om de komende jaren sterk door te groeien. De digitale expertise is goed voor alle klanten van Hemels. Ook voor onze mensen biedt deze overname veel kansen: kennisdeling en meer ontwikkelingskansen. Ik ben er dan ook trots op dat we met de bladen - en internet media expert van Nederland samengaan en ik kijk uit naar een inspirerende samenwerking."