Daidalos en Liones gaan fuseren
Belangrijke aspecten daarbij zijn:
Full service bureau voor contentstrategie en technologie
Gezamenlijk zijn we beter in staat om opdrachtgevers van A tot Z te ondersteunen bij het bepalen en realiseren van hun online contentstrategie, van concept tot implementatie en beheer.
We bouwen, integreren en beheren content gedreven (web)applicaties. We richten ons op processen als publiceren, kennisdelen en leren. We ontsluiten, doorzoeken, verrijken, managen en digitaliseren. Alles draait om content, waarbij de technische uitdaging ons niet groot genoeg kan zijn.
Elke organisatie is uitgever
Contentstrategie vormt een steeds belangrijker pijler in de bedrijfsvoering van zowel traditionele uitgevers als van profit en non-profit organisatie. We willen de beste partner zijn voor organisaties die hun klanten, medewerkers en andere stakeholders willen binden op basis van waardevolle en relevante content.
Het fusiebedrijf heeft een omzet van circa 7 miljoen euro, 70 medewerkers en 110 klanten waaronder: Wolters Kluwer, Brunel, Sdu Uitgevers, Van Lanschot Bankiers, Arag, Sanoma Media, College voor zorgverzekeringen (CVZ), Ministerie van Binnenlandse Zaken, Springer Media, Hogeschool van Amsterdam, TNT Post, ThiemeMeulenhoff, Reed Business, Wageningen Universiteit en ANWB Media.
De fusiecombinatie gaat opereren onder een nieuwe naam en zal op termijn gaan opereren vanuit één vestiging. Ze zal geleid gaan worden door Jan Benedictus (algemeen directeur), Jan Willem van Wessel (operationeel directeur) en Robert van Loon (commercieel directeur). Over de voorgenomen fusie wordt het advies van de Ondernemingsraad van Daidalos gevraagd.
Hans Richters (directeur Daidalos):
"De fusie tussen Daidalos en Liones is logisch. Beide ondernemingen vullen elkaar op veel terreinen aan. We werken al jaren samen als partners en nu dan als één onderneming. Er ontstaat een combinatie van betekenis in een markt die sterk aan het veranderen is onder invloed van snelle technologische ontwikkelingen. Deze stap is in het belang van onze klanten en medewerkers."
Jan Benedictus (directeur Liones):
"Beide bedrijven zijn sterk in de combinatie 'ICT en content'. Daidalos richt zich meer op de 'achterkant' met search, content analyse en architectuur. Liones meer op de 'voorkant' met website bouw en advies op het gebied van content strategie, SEO, social media en usability. Klanten vragen steeds vaker om een combinatie van beide soorten dienstverlening. Dat is de reden achter deze fusie."
Full service bureau voor contentstrategie en technologie
Gezamenlijk zijn we beter in staat om opdrachtgevers van A tot Z te ondersteunen bij het bepalen en realiseren van hun online contentstrategie, van concept tot implementatie en beheer.
We bouwen, integreren en beheren content gedreven (web)applicaties. We richten ons op processen als publiceren, kennisdelen en leren. We ontsluiten, doorzoeken, verrijken, managen en digitaliseren. Alles draait om content, waarbij de technische uitdaging ons niet groot genoeg kan zijn.
Elke organisatie is uitgever
Contentstrategie vormt een steeds belangrijker pijler in de bedrijfsvoering van zowel traditionele uitgevers als van profit en non-profit organisatie. We willen de beste partner zijn voor organisaties die hun klanten, medewerkers en andere stakeholders willen binden op basis van waardevolle en relevante content.
Het fusiebedrijf heeft een omzet van circa 7 miljoen euro, 70 medewerkers en 110 klanten waaronder: Wolters Kluwer, Brunel, Sdu Uitgevers, Van Lanschot Bankiers, Arag, Sanoma Media, College voor zorgverzekeringen (CVZ), Ministerie van Binnenlandse Zaken, Springer Media, Hogeschool van Amsterdam, TNT Post, ThiemeMeulenhoff, Reed Business, Wageningen Universiteit en ANWB Media.
De fusiecombinatie gaat opereren onder een nieuwe naam en zal op termijn gaan opereren vanuit één vestiging. Ze zal geleid gaan worden door Jan Benedictus (algemeen directeur), Jan Willem van Wessel (operationeel directeur) en Robert van Loon (commercieel directeur). Over de voorgenomen fusie wordt het advies van de Ondernemingsraad van Daidalos gevraagd.
Hans Richters (directeur Daidalos):
"De fusie tussen Daidalos en Liones is logisch. Beide ondernemingen vullen elkaar op veel terreinen aan. We werken al jaren samen als partners en nu dan als één onderneming. Er ontstaat een combinatie van betekenis in een markt die sterk aan het veranderen is onder invloed van snelle technologische ontwikkelingen. Deze stap is in het belang van onze klanten en medewerkers."
Jan Benedictus (directeur Liones):
"Beide bedrijven zijn sterk in de combinatie 'ICT en content'. Daidalos richt zich meer op de 'achterkant' met search, content analyse en architectuur. Liones meer op de 'voorkant' met website bouw en advies op het gebied van content strategie, SEO, social media en usability. Klanten vragen steeds vaker om een combinatie van beide soorten dienstverlening. Dat is de reden achter deze fusie."