De Nederlandse Boekenbon hoofdsponsor van de Hebban Reading Challenge Kick-off Weken

De Nederlandse Boekenbon hoofdsponsor van de Hebban Reading Challenge Kick-off Weken

Op 1 januari is de aftrap van inmiddels de zesde editie van de Hebban Reading Challenge, de leesuitdaging voor lezers in Nederland en België. Ter gelegenheid hiervan gaan de Nederlandse Boekenbon en Hebban een samenwerking aan voor de Challenge Kick-off Weken die van 1 tot en met 25 januari op Hebban.nl worden georganiseerd. Vijfentwintig dagen lang maken lezers dagelijks kans op een Boekenbon ter waarde van honderd euro.


Deelnemers aan de actie wordt gevraagd hun favoriete boekhandel te noemen waar zij de Boekenbon willen besteden. Hiermee willen de boekensite en dé cadeaubon voor boekminnend Nederland de lokale boekhandel in de schijnwerpers zetten en mee laten profiteren van deze actie tijdens de lockdown tot en met 19 januari 2021.

In het kader van de lockdown introduceerde Hebban samen met de Stichting CPNB afgelopen donderdag bovendien de ‘Lockdown Kalender’ als onderdeel van de #ikleesthuis-campagne, de grootste collectieve boekenpromotiecampagne van het jaar. Dagelijks geeft een boekverkoper of bibliotheekmedewerker een persoonlijke leestip op Hebban.nl.

Dit jaar deden meer dan dertienduizend lezers mee aan de Hebban Reading Challenge. Met nog een halve maand voor de boeg werd door de deelnemers al een recordaantal boeken gelezen, bijna 300.000 stuks. Het idee van de challenge is simpel. Lezers geven aan het begin van het jaar het aantal boeken op dat ze hopen te gaan lezen. Ter inspiratie stelde de redactie van Hebban een afvinklijst van 52 categorieën samen om lezers op een laagdrempelige manier nieuwe boeken en/of genres te laten ontdekken. Het hele jaar door publiceert Hebban thematische boekenlijsten om deelnemers te enthousiasmeren.