MT en Sprout fuseren tot MT/Sprout
MT en Sprout, uitgaven van MT MediaGroep in Amsterdam, gaan vanaf 18 november samen onder de naam MT/Sprout. Beide merken hebben zakelijke beslissers als doelgroep en bieden informatie over ondernemen, management en leiderschap. Sprout richt zich op beslissers in startups en scaleups, MT op beslissers in het midden en grootbedrijf.
Berend Jan Veldkamp, directeur uitgever van MT MediaGroep geeft aan dat die beide doelgroepen steeds meer naar elkaar toegroeien en ook elkaar opzoeken."We zien dat bedrijven veranderen, dus veranderen wij mee". MT/Sprout wordt één online platform voor beslissers.
MT MediaGroep heeft naast een mediatak, een contentmarketing- en een e-commercetak. Ook de merken van die activiteiten (waaronder &content en Beste Business Events) gaan op in MT/Sprout. "Het nieuwe MT/Sprout kent drie ingangen’, legt Veldkamp uit. ‘Met Insights bieden we beslissers nieuws, relevante inzichten en betekenisvolle inspiratie rondom de drivers van business-succes. Academy selecteert het beste aanbod opleidingen, trainingen en zakelijke evenementen. En via Agency brengen we marketeers in contact met zakelijke beslissers, bijvoorbeeld om je merk te versterken, te vertellen wat je kunt of nieuwe klanten te vinden."
Of de fusie ook gaat leiden tot een re-organisatie binnen het personeelsbestand is niet bekend gemaakt.