Su Magazine, een ‘glossy met een Surinaams tintje'
Ruim een miljoen Nederlanders hebben een band met Suriname. Bovendien wordt dit jaar op 25 november gevierd dat het 45 jaar geleden is dat Suriname onafhankelijk werd. Bovendien leven in Suriname verschillende culturen en gemeenschappen in evenwicht met elkaar en respecteren en waarderen mensen elkaars geloof en tradities. Daarom verschijnt nu Su Magazine, een ‘glossy met een Surinaams tintje’.
Een van de doelstellingen van de uitgave is om de band tussen Suriname en Nederland te versterken, zowel bij Nederlanders met een Surinaamse achtergrond, als bij de rest van de Nederlanders. Die band versterk je het best door bij elkaar op bezoek te gaan. Daarom laat SU Magazine zien hoe mooi Suriname is. Daarmee wil het blad het toerisme te stimuleren, en bezoekers verleiden om niet alleen naar de gekende hoogtepunten te gaan, maar ook de verborgen pareltjes op te zoeken.
Daarnaast is er veel aandacht voor de mensen met een Surinaamse achtergrond die een prominente rol in Nederland spelen, bijvoorbeeld in sport en entertainment maar ook de advocatuur en het zakenleven. Ook het zwaarste onderwerp van allemaal, het koloniale verleden en de slavernij, wordt niet overgeslagen.
I Love SU Magazine (Ilsum) biedt pakkende informatie met onderwerpen als lifestyle, gezondheid, entertainment en uiteraard toerisme in Suriname en in de omliggende landen als Curaçao, Aruba en Guyana. Het is een glossy magazine van minimaal 64 pagina’s en verschijnt vier keer per jaar. In Nederland wordt het magazine verspreid via onder andere Nederlandse reisorganisaties en bij diverse evenementen (zoals de vakantiebeurs). Daarnaast wordt het magazine ook een deel verspreid in Suriname. De oplagen van het magazine is minimaal 10.000 stuks per editie.
Su Magazine van wordt net als Pindah uitgegeven door uitgeverij MIMM B.V. van Hans van Brussel. De hoofdredactie is in handen van Steven Dahlberg, die zelf op jonge leeftijd met zijn moeder vanuit Suriname naar Nederland kwam.