NRC Media neemt radiomaker Sublime over
NRC Media heeft Sublime overgenomen. Naast de landelijke radiozender heeft Sublime World BV ook vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat naast radioprogramma’s ook podcasts produceert. Sublime blijft als zelfstandig bedrijf binnen NRC Media opereren.
Eerder deze week lanceerde NRC de podcast app NRC Audio. De overname van Sublime past dan ook uitstekend in de groeiambitie van het mediabedrijf op het gebied van audio, laat CEO Dominic Stas weten. ‘We zien een enorme toename in het gebruik van digitale audio. Daarom willen we onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. Met de overname van SUBLIME zetten we deze ambitie kracht bij doordat we zo in één keer productiefaciliteiten, talent én audiodistributie in huis halen.’
De radiozender Sublime heeft gemiddeld zo’n 350.000 unieke luisteraars per week, een gemiddelde luistertijd van 3 uur en is te beluisteren via FM, DAB+, mobile en online. Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC Media: ‘Met de acquisitie van Sublime mikken we in de advertentiemarkt op een versterking en verbreding van onze propositie en kunnen we de branded podcasts zelf gaan produceren en nog beter distribueren. Daarmee kunnen we de adverteerder nog beter bedienen en meer waarde bieden als het gaat om het effectief overbrengen van een commerciële boodschap aan de AB1-doelgroep, of dat nu via print is, online of audio.'
Sebastiaan van Rijnsoever, Algemeen Directeur van Sublime over de overname: ‘De ondernemende cultuur, informele manier van samenwerken en sterke focus op kwaliteit en inhoud die wij ervaren bij NRC, voelt voor ons als een warm bad. Voor SUBLIME biedt deze overname een platform voor verdere groei, vooral in bereik en impact. Wij zijn enorm gepassioneerd over de kracht van audio in al zijn vormen, voor luisteraars en adverteerders. De overname biedt een uitgelezen kans om deze in synergie met NRC verder uit te bouwen.’