Consument verkiest Bol.com tot beste website

Consument verkiest Bol.com tot beste website


Bol.com was in 2011 al de beste website in de retailbranche. In afwachting van de komst van Amazon naar de Nederlandse markt, is Bol.com nog altijd heer een meester op het gebied van online boekverkoop. Door de succesvolle toepassing van beproefde best practices weet Bol.com massa's bezoekers te trekken en een waanzinnige conversie te realiseren. Bol.com is de beste website in maar liefst vijf van de negen onderzochte categorieën.

Michel Schaeffer, marketingdirecteur Bol.com:"Het is fantastisch dat uit dit WUA!-onderzoek komt dat we de beste winkel hebben. Wij moeten iedere dag bewijzen dat we het vertrouwen waard zijn: we hebben geen abonnees. Het is fijn om bevestigd te worden dat we goed bezig zijn. Mooi om te zien dat we in de Top 100 twee plaatsen omhoog zijn gegaan in vergelijking met vorig jaar!"

[b]Onderlinge niveauverschillen worden groter[/b]
De top 3 heeft de voorsprong het afgelopen jaar vergroot. Op de losse categorieën scoort de top 3 ruim 1,1 punt boven het gemiddelde van de Top 100. In 2011 was het verschil nog gemiddeld 0,9 punt. In de meeste branches blijkt dan ook dat de twee of drie beste websites samen de helft van de totale voorkeur opeisen. Zoals de onderzoeken van WUA! al jaren uitwijzen, is het van ongekend belang de beste website in een branche te hebben.