ITchannelPRO nieuw mediaplatform voor het IT- en Telecomkanaal

ITchannelPRO nieuw mediaplatform voor het IT- en Telecomkanaal

Het IT- en Telecomkanaal in Nederland is vanaf vandaag een mediaplatform rijker: ITchannelPRO. Via dit platform worden alle professionals in het indirecte kanaal vanaf één plek van relevante kennis voorzien. ITchannelPRO is een initiatief van Districomm, waarbinnen Eric Luteijn (voorheen uitgever van ChannelConnect) en Joost Heessels (bekend van onder andere TBM, Connexie en Telecommagazine) hun krachten hebben gebundeld.

ITchannelPRO is het kennisplatform voor de IT-business partner en de belangrijkste informatiebron in het ICT-kanaal in Nederland, zo stellen de oprichters. Via de website itchannelpro.nl, gesegmenteerde nieuwsbrieven, magazines en LinkedIn worden alle relevante professionals op de hoogte gehouden van nieuws uit het kanaal. Met een kritische kijk en journalistieke benadering biedt ITchannelPRO relevante ‘need to know’ informatie en fungeert zij als kennisplatform voor de markt. “Met ITchannelPRO bieden we nieuws, achtergrondinformatie, interviews en opiniestukken van deskundigen en branchespelers. Kortom, hier vind je alle relevante content over het ICT-kanaal die je als IT-business partner mag verwachten, gemaakt door journalisten en marketeers”, zegt Joost Heessels. Eric Luteijn vervolgt: “We spelen optimaal in op de vraag van het kanaal: online marketing is een belangrijk onderdeel in onze strategie. Uniek hierbij is de focus op leadgeneratie voor onze klanten. Wij weten wie onze doelgroep is.”

Digitaal Dossier
Deze zomer is ITchannelPRO gestart met het eerste Digitaal Dossier, met diepgravende thema-issues. Het Digitaal Dossier bestaat uit een e-magazine (leadgeneratie voor bedrijven), een e-paper (diepgang) en website (gemak). Het eerste onderwerp is het ecosysteem van Microsoft Teams. Naast een Digitaal Dossier wordt dit onderwerp breed uitgemeten op het telecomplatform TBM, onderdeel van ITchannelPRO en tijdens de eerstvolgende Expeditie ICT netwerkbijeenkomst in oktober.

Volwaardig platform
“Met de lancering van onze nieuwe website ben ik een stapje dichter bij mijn droom: een volwaardig platform voor de IT-professional en een optimale business generator voor de leveranciers en distributeurs in de markt”, stelt Eric Luteijn. “En dat op basis van de slimme inzet van marketingtools zoals Salesfeed, Google Analytics, LinkedIn en onze uitgebreide database in het kanaal.” Joost Heessels vindt de samenwerking met Eric meer dan logisch: “Zijn kennis van de IT-markt, zijn netwerk en database zijn een goede synergie op ons toegewijde team rond onze telecomtitels als TBM, Telecommagazine en Connexie. Vandaar dat we een tijd terug besloten hebben de handen ineen te slaan. Achter de schermen is de afgelopen maanden door een heel team keihard gewerkt om de lancering van dit nieuwe platform te kunnen realiseren.”