Social Media Week sluit zich aan bij Dutch Media Week

Social Media Week sluit zich aan bij Dutch Media Week

Social Media Week Holland (#SMWNL) ziet beperkingen als kansen en grijpt de gelegenheid aan om zich aan te sluiten bij Dutch Media Week. Het bundelt de krachten met een gelijkgestemde organisatie in hun opzet om dit jaar het evenement volledig online te houden.

De meerwaarde van #SMWNL zit hem in de nadruk op social media en datajournalistiek waarmee het een waardevolle toevoeging levert aan het medialandschap in Hilversum. Dutch Media Week vindt dit jaar opnieuw plaats van 3 tot 11 oktober in Hilversum. Het programma kent diverse dagthema’s waar #SMWNL van 5 tot en met 9 oktober mede invulling aan geeft. Met livestreams uit o.a. Den Haag en Hilversum en een fysiek dagprogramma voor zakenleven en studenten bij Beeld en Geluid Den Haag. Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur van Beeld en Geluid, de organisatie die regievoerder is van Dutch Media Week is blij met de nieuwe partner; 'Het domein van social media zat nog onvoldoende in onze programmering en met #SMWNL hebben we een inhoudelijke partner die daar de juiste invulling aan geeft.’
 
Vijf dagthema’s
In Hilversum verzorgen dagelijks topsprekers kennissessies aansluitend op het dagthema. De thema’s zijn; future, talent, industry, international en society. De sessies gaan via een livestream de ether in en zijn zo eenvoudig voor iedereen te volgen, met ruimte voor reacties en vragen. Vanuit Rotterdam zet #SMWNL socialmediatrendwatcher Dennis de Winter (RauwCC) in om deze livestreams te hosten, waarbij hij iedere dag een andere relevante gast ontvangt.
 
Kennis voor industrie én studenten
Op dinsdag 6 oktober is de hofstad het epicentrum van de socialmediakant van Dutch Media Week. Dan host #SMWNL bij Beeld en Geluid Den Haag een ochtend- en avondprogramma voor twee heel verschillende doelgroepen. ‘s Morgens is het de beurt aan de socialmedia-industrie die er kan aanschuiven voor een netwerkontbijt mét kennissessie. Thema: hoe zorgen we voor een duurzame toekomst en blijven we relevant voor onze doelgroepen. ‘s Avonds zijn studenten van harte welkom om twee kennissessies bij te wonen.
De toegang is qua bezoekersaantallen beperkt, maar uiteraard worden ook al deze sessies via livestreams uitgezonden.
 
Kennis en beleving voor industrie, studenten en consumenten
De organisaties van Dutch Media Week en #SMWNL zijn blij met de samenwerking en nu vooral druk met de finetuning van het programma én het aanhaken van de beste sprekers binnen hun vakgebied. De hele week is er een afwisselend programma voor verschillende doelgroepen. Logischerwijs zijn dit met name online onderdelen, maar er zijn ook diverse live sessies toegankelijk voor een beperkt aantal bezoekers.