DPG verkoopt Scoupy weer aan oprichters
Een eerste stap in het re-organiseren van de activiteiten na de overname van Sanoma: DPG Media verkoopt Scoupy aan Effective Media & Marketing, eigendom van de oprichters van Scoupy. DPG Media houdt focus op de FMCG (fast moving consumer goods) -markt met o.a. Reclamefolder.nl en marktonderzoeksbureau Panel Inzicht.
Scoupy, start-up van het jaar 2013 en vooral bekend van de cashbackacties in de supermarkt, heeft de financiële verwachtingen onvoldoende waar kunnen maken. Dit heeft geleid tot een strategische heroriëntatie. In dit kader zijn ook gesprekken gevoerd met de oprichters, met de verkoop tot gevolg.
Valentijn Bras, oprichter van Scoupy en mede-eigenaar van Effective Media & Marketing: “Scoupy is een prachtig bedrijf met sterke proposities en een goede naam. Natuurlijk zijn er de laatste tijd ook hobbels geweest, zeker in de periode met corona. Wij zien een mooie toekomst in combinatie met onze andere activiteiten, zoals Effective Promotions, Hiiper en We Pack It. We gaan nu eerst de basis op orde brengen. Zorgen dat het bedrijf stevig staat en doet waar het goed in is: klanten in de FMCG-markt helpen met het realiseren van activatie en penetratie, gecombineerd het leveren van kopersdata en insights.”
Kees Wilbrink, commercieel directeur DPG Media Magazines: “We behouden de focus op de FMCG-markt. Want juist in de nieuwe combinatie met DPG Media ontstaan nieuwe kansen. In combinatie met Reclamefolder.nl en marktonderzoeksbureau Panel Inzicht, maar ook met onze events als Libelle Zomerweek en Margriet Winterfair, hebben we een krachtige datapropositie in handen. Het enorme bereik van alle merken van DPG Media biedt bovendien mooie kansen om de FMCG-propositie verder uit te bouwen.”