Sp!ts in de metro van Rotterdam

Sp!ts in de metro van Rotterdam


"Het resultaat van de afspraken mag er wezen", zegt hoofdredacteur Willem Schouten van Sp!ts. "De Rotterdamse reiziger krijgt het laatste nieuws van Sp!ts op een moderne en eigentijdse manier gepresenteerd. De nieuwsberichten op de schermen zijn altijd heet van de naald. De gebruikte technologie is innovatief en het nieuws oogstrelend vormgegeven." De makers hebben zich daarbij onder andere laten inspireren door de digitale media in de metro van de Duitse metropool Berlijn.

"De band die de krant Sp!ts van nature heeft met het openbaar vervoer wordt met dit project verder versterkt", zegt Schouten. "Met onze krant bepalen wij op werkdagen al het gesprek van de dag in het openbaar vervoer. De digitale schermen in Rotterdam maken ons medium nog zichtbaarder en relevanter. En dat zelfs 24 uur per dag, zeven dagen per week. Dit is wat ons betreft de standaard van een goed mediakanaal in Nederland. Rotterdam is daarmee de ideale springplank om ons bereik snel verder te vergroten."

Hoofdredacteur van City Media Oscar Steens: "Voor City Media is het samenwerkingsverband met Spits in meer dan een opzicht heel interessant. Journalistiek betekent het meer bronnen, meer verhalen en meer primeurs. Verder vergroot het de reikwijdte van beide organisaties; want we willen natuurlijk snel over heel Nederland uitrollen. Last but not least is natuurlijk de ultieme synergie tussen print en digitaal mogelijk. Er liggen talloze plannen op de tekentafel."