F&L Media Automotive neemt helft aandelen AutoWereld.com over
F&L Media heeft de helft van de aandelen van Autowereld.com BV overgenomen van website-eigenaar Hans Winter. De uitgever van onder meer Auto Review en Classic Cars zet hiermee een nieuwe stap naar uitbreiding van het automotive-platform.
De samenwerking tussen de uitgever en de website is al langer van kracht. Sinds ruim een jaar wordt Autowereld.com gevuld door de redactie van Auto Review. Met de aankoop van de aandelen wordt deze samenwerking nog intenser. Volgend jaar neemt F&L Media nogmaals een kwart van de aandelen over. Weer een jaar later ligt er een optie om de rest van de aandelen over te nemen.
Winter blijft als adviseur actief betrokken bij Autowereld.com en zijn bedrijf Active Creations blijft de website onderhouden en vernieuwen. Arjan Kropman, directeur van F&L Media, wordt de nieuwe directeur van Autowereld.com.
Arjan Kropman, directeur F&L Media: “Onze merken doen het goed op het moment. Zeker naar de huidige omstandigheden op de markt. Mensen hebben behoefte aan ontspanning en informatie in combinatie met kwaliteit. Dan komen ze bij onze magazines uit. Voor ons vormen de papieren magazines nog steeds de belangrijkste omzet, maar voor de toekomst hebben we een platform nodig waarmee we meer mensen bereiken.
Digitaliseren om het digitaliseren is niet zinnig, maar we zien dat we onze merken versterken met websites die de waarde van onze content bij een bredere en nieuwe doelgroep onder de aandacht brengen. Voor de toekomst zal elk magazine een goed platform nodig hebben. Hoe dat eruitziet, is afhankelijk van elk individueel merk. Er is geen formule die overal toepasbaar is. Voor sommige van onze merken zijn we dit platform zelf al succesvol aan het opbouwen. Voor Auto Review en Classic Cars ligt het niet voor de hand om vanuit het niets te beginnen. De kans deed zich voor om te gaan samenwerken met Autowereld.com. Onze redactie schrijft nu al meer dan een jaar de artikelen voor Autowereld.com. Uit die samenwerking is deze stap voortgekomen. Het bereik van de site en de kennis van Hans, en de kwaliteit van Auto Review en de ervaring van het redactieteam staan aan de basis van een mooi platform dat onze merken verder zal gaan versterken.”