Kek Mama viert 150ste editie

Kek Mama viert 150ste editie

Dat magazines de laatste jaren stabiel zijn en inmiddels ook online stevig wortel schieten is bekend. Een goed voorbeeld is Kek Mama waarvan vandaag de 150ste editie verschijnt. De unieke cover van de jublileumeditie met actrice Hanna Verboom en haar dochter kwam geheel tot stand via videobellen. 

De jubileumeditie van Kek Mama staat geheel in het teken van feest. Niet ondanks, maar juíst in deze uitzonderlijke tijden. “Ik denk dat heel Nederland juist nu wel een leuk feestje kan gebruiken”, aldus hoofdredacteur Helene van Santen. Ook wordt teruggeblikt op 150 nummers van Kek Mama met een overzicht van alle covers én een serie met de mooiste foto’s.

Actrice Hanna Verboom en haar dochter Sara James (11 maanden) sieren de unieke cover van de 150ste Kek Mama. Uniek, omdat de cover geheel tot stand is gekomen via videobellen, waarbij de fotograaf het scherm van zijn laptop fotografeerde. “Om deze cover te maken, werkten zij dus allebei vanuit huis, net als een groot deel van Nederland”, licht Helene van Santen toe. “Het motto van de Kek Mama-redactie was dan ook: never waste a good crisis.”

Kek Mama is hét 360° lifestylemerk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Kek Mama biedt drukke moeders een moment voor zichzelf: met eerlijke verhalen, persoonlijke interviews, herkenbare columns en fijne lifestyletips. Naast het magazine zijn er de website KekMama.nl, het online videokanaal Kek Mama TV, de Kek Mama Podcast, de nieuwsbrief en de social media-accounts op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Pinterest. Kek Mama heeft een bereik van 635.700 (NOM Mediamerken 2019-IV). KekMama.nl trekt maandelijks ruim 1 miljoen unieke bezoekers en is verkozen tot Populairste Lifestyle Website van 2019.