Linkedin gaat Platform voor Live Streaming Events lanceren
Linkedin gaat mee in de ontwikkelingen die door de huidige crisis in een stroomversnelling zijn gekomen en lanceerde deze week een platform voor het live streamen van events. Daarbij wordt een koppeling gemaakt tussen bestaande onderdelen zoals de bedrijfspagina, events en de live-modus.
Door deze drie onderdelen te combineren kunnen Live Events gehost worden op de Linkedpagina van bedrijven. Er zijn echter nog wel andere partijen nodig zoals Restream, Wirecast, Streamyad en Socialive om te zorgen dat er ook een videostream is. Het social media platform voor professionals gaat de dienst de komende maanden versneld uitbouwen.
De integratie van Linkedin Events en Linkedin Live is versneld door de crisis en de snel groeiende vraag naar mogelijkheden om events online te gaan houden. De Linkedin toepassing bevindt zich nog wel in een beta-fase. Bedrijven kunnen straks hun event promoten onder de volgers van hun bedrijfspagina en je kan ook direct uitnodigen naar je connecties gaan versturen. Mogelijke geinteresseerden buiten je netwerk kunnen via de advertentie-mogelijkheid benaderd worden of je kunt gaan betalen om specifieke doelgroepen te benaderen.
Het event zal dus live te zien zijn op de bedrijfspagina en na aflooop zijn clips ook opnieuw te gebruiken. Helaas is Linked er nog niet ingeslaagd om deze clips doorzoekbaar te maken op basis van trefwoorden, zoals YouTube dat wel kan doen, waardoor de vindbaarheid zowel binnen Linkedin als buiten het platform vergroot zou kunnen worden.