FD zet content achter betaalmuur
De kwaliteit van de krant is daarom verder doorgetrokken naar de site, zodat de lezer voortaan gedurende de hele dag van actuele journalistiek verzekerd is. Daarvoor is de redactie uitgebreid, zijn er talloze binnen- en buitenlandse experts aangetrokken (onder meer Nobelprijs-winnende economen vanuit Project Syndicate) voor extra analyses en columns. Waar relevant wordt het nieuws verrijkt met dynamische graphics, bedrijfsinformatie van Company.Info, foto slideshows en meer.
Ook qua uiterlijk is de nieuwe site in lijn gebracht met de krant: roze, en vormgegeven door de wereldberoemde Mark Porter, 'huisontwerper' van het Financieele Dagblad. Dit levert een prettig leesbare site op, en een kwalitatief aantrekkelijk umfeld voor adverteerders. In combinatie met de toegenomen selectiviteit en betere target mogelijkheden, wordt adverteren op FD.nl daarmee relevanter en effectiever.
"Door FD.nl betaald te maken kunnen we in alle kanalen kwaliteitsjournalistiek verder ontwikkelen en blijven innoveren. Het is een eerlijk, gezond en duurzaam verdienmodel waardoor we waardevol nieuws sneller beschikbaar kunnen maken. Overigens is FDMG sinds oprichting in 1796 nooit huiverig geweest om bestaande conventies overboord te zetten, zolang dat leidt tot een nog betere nieuwsvoorziening",aldus Jacques Kuyf, algemeen directeur FD Mediagroep.
Toegang tot FD.nl
•Bestaande en nieuwe abonnees hebben onbeperkte toegang tot FD.nl via hun FD-account.
• Voor niet-abonnees is er een nieuw web-abonnement tegen instaptarief van € 175 per jaar, met ongelimiteerde toegang tot FD.nl plus elke zaterdag het FD Weekend.
•Ook kunnen niet-abonnees zich kosteloos registreren, waarmee men toegang tot 10 artikelen per maand plus één artikel per dag krijgt.
•Bezoekers die zich niet registreren, kunnen per dag nog steeds 1 artikel lezen. Ook blijven de home- en beurspagina van FD.nl gewoon beschikbaar voor iedereen.
Per maand bezoeken ruim 900.000 Nederlanders FD.nl. Per dag komt dat neer op zo’n 130.000 bezoekers.