Albert Heijn lanceert magazine over gezondheid

Albert Heijn lanceert magazine over gezondheid

Albert Heijn lanceert een nieuw blad over gezondheid: Gezond Vooruit. Het blad wordt gratis huis-aan-huis bezorgd in Nederland en is ook mee te nemen in alle supermarkten van Albert Heijn.

De eerste editie verschijnt op 2 mei. Ook voor september en januari staan nummers op  het programma. De lancering van het nieuwe tijdschrift past binnen een bredere campagne van de supermarktketen om consumenten gezonder te laten eten. Nu iedereen thuis zit vanwege de corona-crisis en gezond eten belangrijk is, komt het magazine op een strategisch mooi moment.

Naast het magazine is er ook de website ah.nl/gezondvooruit waar weekmenu’s worden aangeboden die voldoen aan de Schijf van Vijf.

In de eerste editie van Gezond Vooruit gaat Albert Heijn in op de dagelijkse vragen en thema’s die leven bij veel gezinnen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je kind genoeg groente en fruit binnenkrijgt? Het nieuwe magazine biedt een kijkje in de trukendoos van drie ouders. In een ander artikel staan slimme oplossingen die je dagelijks veel tijd besparen, terwijl je toch geniet van een gezonde maaltijd. Ook gaat het magazine in op de juiste bereiding van groente om er zo veel mogelijk vitamines uit te halen. Daarnaast zet Gezond Vooruit zeven feiten en fabels over slapen op een rij. Bij een gezond leven hoort tenslotte een goede nachtrust. Maar hoeveel slaap heb je nou eigenlijk nodig? Hoe val je lekker in slaap? Kun je gemiste uren inhalen?

Gezond blijven
"Gezond Vooruit was al een plan dat we hadden, maar nu passender dan ooit." Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn verwacht daarom dat het magazine aansluit op wat veel mensen bezig houdt en interesseert, juist nu: “Gelukkig vinden steeds meer mensen een gezonde levensstijl belangrijk. Daar kunnen we allemaal extra hulp en inspiratie bij gebruiken. Gezond Vooruit biedt veel praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt.”

Gezondheidsprogramma
Het nieuwe magazine van Albert Heijn is onderdeel van een uitgebreid voorlichtingsprogramma over beter eten. De supermarktketen deelt op de website veel informatie en inspiratie, bijvoorbeeld over glutenvrije recepten of recepten met minder koolhydraten. Daarnaast komt Albert Heijn vier weken lang met recepten voor ontbijt, lunch, tussendoortjes en avondeten. Samen vormen ze een lekker, gevarieerd en gezond menu voor volwassenen én kinderen.