Vakmedianet: meer behoefte aan vakinformatie door corona

Vakmedianet: meer behoefte aan vakinformatie door corona

De websites van alle Vakmedianet-titels hebben de afgelopen week gemiddeld 57 procent meer bezoekers getrokken. Het aantal pageviews steeg met 49 procent. Volgens de uitgeverij komt dit door de coronacrisis: evenementen worden afgezegd, mensen werken thuis en de informatiebehoefte onder professionals via online kanalen blijkt nu extra groot.

Zoeken naar antwoorden

“Onze lezers weten ons meer dan ooit online te vinden”, zegt ceo Erik Hoekstra. Als mogelijke oorzaak van de toename noemt hij het massale thuiswerken, waardoor werknemers meer tijd hebben om de website van hun vakgebied te bezoeken. ”Ook blijkt de informatiebehoefte onder de professionals die wij bedienen, enorm groot. Iedereen zoekt naar antwoorden. Hoe gaan we met de crisis om? Wat is de impact binnen mijn industrie of doelgroep? Wat kan ik als bedrijf doen? Wat doen mijn collega’s?” 

Andere oplossingen congressen en events

Alle congressen voor de komende maanden zijn uiteraard geannuleerd. “Momenteel zijn we aan het bekijken welke events we kunnen verschuiven naar het najaar. Dit is best een uitdaging, omdat we passende locaties moeten zien te vinden en ook de betrokken sprekers opnieuw moeten vastleggen; vaak hoogleraren met drukke agenda’s. Maar we zoeken ook naar andere oplossingen en kijken bijvoorbeeld of we de events in een digitale vorm kunnen gieten, zodat we onze meer dan 1,2 miljoen professionals in vakgebieden en branches toch op de hoogte kunnen blijven houden en kunnen blijven inspireren met leerzame cases van vakgenoten en experts.”