Podcast groeit in tijden van corona
Podcastuitgever Dag en Nacht Media meldt dat de consumptie van podcast met een kwart is toegenomen tot 5,3 miljoen beluisteringen in de maand maart. Adverteerders beginnen het nieuwe medium uit te proberen omdat ze toch bereik zoeken voor hun commerciële boodschappen.
Daarmee is het aantal beluisteringen verdubbeld ten opzichte van een half jaar geleden, maar vooral de laatste maand neemt het aantal luisteraars flink toe. Actualiteitenshows als Dit wordt het Nieuws van NU.nl stijgen enorm in luisteraantallen terwijl juist sportprogramma's het vanwege het ontbreken van sport wat moeilijker hebben
Tim dd Gier van Dag en Nacht: “Het lijkt er ook op dat deze heftige tijd een sterke behoefte creëert om verhalen te horen over hoe anderen hiermee omgaan. Podcasts lenen zich hier bij uitstek voor.”
Het lijkt erop dat podcast nu ook een serieuzer alternatief wordt voor adverteerders. Andere manieren van reclame staan nu onder druk, zelfs het altijd populaire out of home, want er zijn natuurlijk minder passanten. Exacte cijfers over adverteren ontbreken echter nog.
Meer weten over podcast? Op 24 juni organiseren wij inct.spiratie, de zomer-editie met als thema Podcast. U wordt helemaal bijgepraat over alles dat met podcast te maken heeft. Het event gaat zeker door, naar wij hopen als live-event, maar anders in een aangepaste, digitale, versie.
Meer info en aanmelden
(bron: Emerce)