Eyewish wordt partner van CPNB
Het CPNB timmert flink aan de weg om veel partijen als partner aan te sluiten om daarmee haar doelen nog beter te kunnen halen. Als nieuwste aanwinst is Eye Wish Opticiens als partner van de Stichting CPNB toegetreden. Als vriend van de Boekenweek zal Eye Wish een relevante activatie rondom het lezen van boeken opzetten.
Het doel van deze samenwerking is om mensen bewust te maken van goed zicht en mensen te inspireren tot het lezen van nieuwe boeken. Eye Wish ziet dat ruim 90% van de Nederlanders boven de 50 jaar hulp nodig heeft bij het lezen, maar hier niet altijd aan toegeeft. Dat is zonde, want er valt zoveel te lezen en er valt zoveel te zien. Het lezen van boeken verrijkt je leven in alle opzichten en Eye Wish helpt daar graag bij tijdens de Boekenweek.
NS is de hoofdsponsor van de Boekenweek. NS draagt lezen een warm hart toe en werkt daarom sinds 2001 samen met Stichting CPNB. Op de laatste zondag van de Boekenweek kunnen reizigers traditiegetrouw op vertoon van het Boekenweekgeschenk gratis met de trein reizen.
Een goede leesbril helpt mensen weer te kunnen genieten van hun favoriete boek en het lezen van boeken verrijkt de blik op je persoonlijke leven en de wereld om je heen. Eye Wish is overtuigd van het nut van leesbevordering en de maatschappelijke en economische impact van lezen en boeken, daarom wordt de opticien Vriend van de Boekenweek. De bewustwording van goed zicht wordt vanaf de start van de Boekenweek geladen via owned media van Eye Wish en de Boekenweek en via branded content via DPG Media en Lezersplatform Hebban. In de winkels van Eye Wish wordt het AD Boekenweekmagazine gratis weggegeven. In de branded content geeft Eye Wish ook boekentips.
Annette Reijersen van Buuren, manager Merk, Marketing & Communicatie: ‘Als CPNB zijn wij zeer afhankelijk van (media)partners om aan onze missie te kunnen voldoen. Met hart en ziel zetten wij ons in voor leesbevordering en dan is het ontzettend fijn en dankbaar om partijen zoals Eye Wish te mogen verwelkomen als Vriend van de Boekenweek. Wederom een geweldig merk (naast NS als hoofdsponsor) dat ons intrinsiek en authentiek steunt in ons werk.’