Wayne Parker Kent restylt magazine KNRM
Wayne Parker Kent is verantwoordelijk voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM). Het content marketing bureau uit Amsterdam maakt de verhalen voor en door de leden en donateurs, in nauwe samenwerking met de stichting die al sinds 1824 hulp biedt aan mensen en schepen in nood langs de Nederlandse kustgebieden.
Het eerste nummer van 2020 is volledig door de redactie van Wayne Parker Kent samengesteld en staat in het teken van de relatie tussen 'drenkelingen' en hun redders. Op de cover is aandacht voor het interview met KNRM-lid Hans Westenberg die een kwart eeuw na zijn bijna fatale val in de ijskoude Noordzee herenigd wordt met zijn levensredders van toen. Behalve in het magazine wordt dit verhaal ook gepresenteerd in een online video en via de social media kanalen van de reddingsmaatschappij.
Combinatie van print en digital
Het huidige redactieteam van De Reddingboot was drie jaar geleden al verantwoordelijk voor de uitgebreide restyling van het magazine, dat toen nog onder de verantwoordelijkheid van de branded content afdeling van Mediahuis Nederland viel.
Isabel Michelotti, Head of Content bij Wayne Parker Kent en coördinator van De Reddingboot, wil graag verder op de ingeslagen weg: 'Wij blijven ons met volledige toewijding inzetten voor dit mooie product. Voor de lezers verandert er op het eerste oog niets. Als redactie zullen wij uiteraard wel profiteren van de expertise van Wayne Parker Kent, waar als content marketing specialist de ambitie om te innoveren in de genen zit. De combinatie van print met digitale concepten biedt veel kansen om de verhalen nog dichterbij de lezers te brengen.’