Talpa Network en Azerion gaan samen in casual gaming

Talpa Network en Azerion gaan samen in casual gaming

Talpa Network en Azerion bundelen hun krachten en starten per 1 december 2019 Talpa Gaming, powered by Azerion. Meer dan 8 miljoen Nederlanders spelen graag online spelletjes en Talpa Network en Azerion willen met hun samenwerking inspelen op deze behoefte.

Het portfolio van de joint venture zal ruim 9000 spelletjes omvatten die gespeeld kunnen worden op de populaire websites Spele.nl en Funnygames.nl. Governor of Poker en Hotel Hideaway behoren tot de bekendste games van de joint venture. Ook nieuwe casual game platformen zullen gefaseerd worden ontwikkeld.
 
Louise van Nispen, tot voor kort Director Data bij Talpa Network, is benoemd tot CEO. Robbert Oomens, die Head of Publishing bij Azerion is, is als Vice President Product van Talpa Gaming aangesteld en Age Sluis , die al director Marketing bij Talpa Network actief was, is als Director Marketing & Sales bij Talpa Gaming benoemd.
 
Peter de Mönnink, CEO van Talpa Network: "Het aantal Nederlanders dat online spelletjes speelt is enorm en groeit ook nog eens heel snel. Casual gaming zorgt voor hoog frequent digitaal bereik en levert een waardevolle bijdrage aan het realiseren van nieuwe actieve relaties met consumenten. Online spelen is daarmee een essentiële pijler in de Talpa Network strategie. Azerion is, als de grootste Nederlandse casual gaming partij met een portfolio dat goed aansluit op de Talpa Network doelgroepen, de perfecte partner om deze markt te gaan veroveren."

Umut Akpinar co-CEO van Azerion: "Gaming entertainment is inmiddels populairder dan film en muziek. Slimme merken benutten de kracht van het kanaal om zich op een breed publiek te richten. Talpa Network begrijpt Nederlandse consumentengewoonten beter dan wie dan ook, dus we zijn erg blij met het partnerschap."