Bookaroo gaat op in Bazarow
Met veel bombarie werd Bookaroo gelanceerd, maar blijkbaar is het niet helemaal gelukt zoals de bedenkers het voor ogen hadden: ze hebben besloten Bookaroo te laten opgaan in het onlangs gelanceerde Bazarow
De website van Bookaroo zal over niet al te lange tijd offline worden gehaald. In een nieuwsbrief schrijven de makers "Het is geweldig hoeveel mensen een boek via Bookaroo hebben gekocht en hoeveel schrijvers het initiatief steunden, allemaal omdat zij zo van boekhandels houden. We zijn dankbaar daar een platform aan te kunnen hebben geven en zijn blij dat we nu met Bazarow de missie kunnen voorzetten."
Bookaroo startte afgelopen zomer met een lanceringscampagne die veel aandacht trok en waarbij 10.000 boeken in twee weken werden verkocht. Maar door het vroege succes werd ook duidelijk dat het team van Bookaroo te klein was voor diens ambitie. Wat ze gekscherend een ‘idioot plan’ hadden genoemd, was dat inderdaad: een verdomd grote klus.
Bazarow had meteen al een digitaal magazine, publiceert zelf omvangrijke recensies en heeft eigen inhouse developers die dagelijks de website verbeteren.
Beiden willen het boekenvak op een positieve manier veranderen. Een samenwerking was duidelijk de beste manier. Bazarow neemt daarin het voortouw, omdat zij door hun professionele aanpak meer mogelijkheden hebben tot doorontwikkeling. Dit betekent ook dat het initiatief doorgaat onder hun vlag.
Bazarow gaat lezers de optie geven om zelf hun boekhandel te kiezen waar me de bestelde boeken kan gaan ophalen. Bazarow moet daarvoor een nieuw systeem bouwen dat begin 2020 klaar zal zijn. Tot dat moment worden alle boeken door Bazarow zelf geleverd.