Sanoma sluit Huispedia aan als publishing partner
Huispedia is als publishing partner toegevoegd aan het netwerk van Sanoma. Sanoma gaat de volledige online advertentie-operatie op zich nemen en de display sales voor Huispedia uitvoeren. Huispedia is hiermee de 18e publishing partner die het Sanomanetwerk versterkt.
Met titels als vtwonen en Eigen Huis en Interieur is Sanoma marktleider in de Home Deco markt (gemiddeld bereik van 1,8 miljoen Nederlanders per maand, NOM/NOBO 2019). Door creatieve koppeling van abonneedata aan clickgedrag heeft Sanoma een interessant verhuis-voorspelmodel gebouwd, waarmee zeer vooruitstrevende verhuis-intentdata van de Nederlandse consument is gecreëerd. Huispedia is hierin een interessante toevoeging, omdat de data van Huispedia wordt gekoppeld aan de Sanoma-data en hiermee het bestaande verhuisintent-segment nog verder kan worden uitgebreid.
Kees Wilbrink, commercieel directeur Sanoma over de samenwerking: “Met het aansluiten van Huispedia als publishing partner weet Sanoma haar Home Deco portfolio uit te breiden met een waardevol platform waar de consument informatie kan vinden over zijn of haar huis, maar eventueel ook dat van een potentieel nieuwe woning. Door het uit handen nemen van salesactiviteiten en samen op te trekken, bundelt Sanoma haar krachten met Huispedia en bieden we de markt een kwalitatief bereik binnen het woon Umfeld. Iets waar veel adverteerders ons al van kennen met de merken als onder andere vtwonen, NUwonen en Stijlvol Wonen. Daarnaast bieden we hiermee een nóg onderscheidender data-verhuissegment.”
Advertising professionaliseren en het bereik vergroten
Ook voor Huispedia is de samenwerking interessant: ‘’De samenwerking met Sanoma is voor ons weer een grote stap in de goede richting. Hierdoor kunnen wij onze advertising verder professionaliseren en ons bereik vergroten. Daarnaast kunnen we nog beter focussen op waar we echt goed in zijn, informatie simpel en transparant maken voor de woningeigenaar en -zoeker. Om uiteindelijk een snellere groei te realiseren en de woningmarkt echt te veranderen,” aldus Maxim Bours, directeur Huispedia.